TOROS ÜNİVERSİTESİ’NDE “SAĞLIK TURİZMİ VE SAĞLIK POLİTİKALARI PANELİ”

Toros Üniversitesi Bahçelievler Kampüsü Konferans Salonu’nda “Sağlık Turizmi ve Sağlık Politikaları Paneli” gerçekleştirildi.

Toros Üniversitesi Sağlık Yönetimi Topluluğu tarafından düzenlenen panele, Toros Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanı Y. Setaç Özveren, Rektör Yard. Prof. Dr. Adnan Mazmanoğlu, Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Fügen Özcanarslan, Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Md. Yard. Doç. Dr. Abdullah Çalışkan, Üsküdar Üniversitesi Öğr. Üyesi Prof. Dr. Haydar Sur, Atılım Üniversitesi Öğr. Üyesi Prof. Dr. Dilaver Tengilimoğlu ve çok sayıda akademisyen ve öğrenci katılım sağladı.

Panelin ilk konuşmasını yapan Üsküdar Üniversitesi Öğr. Üyesi Prof. Dr. Haydar Sur, sağlık turizminde dünya ile rekabet edebilmek için yabancı dil bilgisinin önemine dikkat çekti. Prof. Dr. Haydar Sur, “Devlet mekanizmaları ve özel sektör mekanizmaları hakkında sürekli bilgi sahibi olmalıyız. Girişimciliği, yatırım risklerini ve uluslararası ticari ilişkilerin nasıl kurulduğunu öğrenmeliyiz. Özellikle Sağlık Yöneticiliği alanında hizmete başlarken hizmetin finansman ya da sunum kısmını mı seçeceğinize iyi karar vermeniz gerekiyor. Bu nedenle; ‘Makro Planda Çalışan Sağlık Finansmanı Yöneticisi, Makro Planda Çalışan Sağlık Hizmetleri Sunumu Yöneticisi, Mikro Planda Çalışan Sağlık Finansmanı Yöneticisi ve Mikro Planda Çalışan Sağlık Hizmetleri Sunumu Yöneticisi’ alanları hakkında az çok bilgi sahibi olup, tek bir alanda uzmanlaşmalısınız.” diye konuştu.

Sağlık turizminin iyi bir avantaj olmasının yanı sıra etik sorunlarının da olduğunu dile getiren Atılım Üniversitesi Öğr. Üyesi Prof. Dr. Dilaver Tengilimoğlu, “Sağlık turizmi, ekonomiye ve ülkeler arası gelişmeye katkı sağlıyor. Artık ‘sağlık diplomasisi’ denilen bir olgu mevcut. Ülkeler ticaretin yanı sıra sağlık alanında da gelişmeye çalışıyor. Bugün Almanlar, Çinliler ve Hindistanlılar o ülkenin nüfusuna hitap edebilmek için Afrika’da sağlık tesisleri açıyor.” dedi.

Prof. Dr. Dilaver Tengilimoğlu, bir hizmeti satın almadan önce yapılan araştırmanın önemine vurgu yaparak; “Tüketici, mal satın almadan önce nasıl davranıyor? Hangi kriterleri göze alıyor? Tüketicinin beynindeki kara kutusunu iyi analiz etmemiz gerekiyor. Bu nedenle Pazarlama, Psikoloji ve Nöroloji bilimi ‘Tüketici Davranışları’ konusunda beraber çalışır. Yani bir İngiliz ve Arap vatandaşı ile Türk vatandaşının tüketici davranışı arasındaki farkı iyi bilmemiz gerekiyor. Doktoruna istediği zaman ulaşabiliyor mu? Hizmeti ile ilgili komplikasyonları, yatış süreci ve tedavisi ile ilgili hemşireden sağlıklı bir bilgi alabiliyor mu? Hastanede kendi kültürüne uygun rahatlık sağlanıyor mu, damak tadına uygun yiyecek çıkıyor mu ve refakatçısıyla istenilen kalitede ilgileniliyor mu? Housekeeping hizmetlerinde hastanelerimizin kendisine örnek alacağı hizmet modeli, başka bir hastane olmamalı. Tıpkı ülkemizin en iyi otellerinde verilen hizmetler gibi kalitenin baz alınması gerekiyor” şeklinde konuştu.

Panel sonrası, Prof. Dr. Haydar Sur ve Prof Dr. Dilaver Tengilimoğlu’na Mütevelli Heyet Başkanı Y. Sertaç Özveren tarafından ağaç sertifikası verildi.


Görüntünün olası içeriği: 2 kişi, iç mekan

Görüntünün olası içeriği: 19 kişi, düğün ve iç mekan


Görüntünün olası içeriği: 1 kişi, ayakkabılar, oturma odası ve iç mekan

Görüntünün olası içeriği: 2 kişi, ayakta duran insanlar, ayakkabılar ve iç mekan

Görüntünün olası içeriği: 1 kişi, ayakta ve iç mekan

Görüntünün olası içeriği: 6 kişi, oturan insanlar ve iç mekan

Görüntünün olası içeriği: 6 kişi, oturan insanlar

Görüntünün olası içeriği: 23 kişi, gülümseyen insanlar, ayakta duran insanlar ve iç mekan

Görüntünün olası içeriği: 16 kişi, gülümseyen insanlar, ayakta duran insanlar, ayakkabılar ve iç mekan


Haberlere Geri Git

Öğrenci Bilgi Sistemi

Hazırlık Bilgi Sistemi

Dış İlişkiler

Bologna Bilgi Paketi

Mezun Bilgi Sistemi

Kalite Güvence Sistemi

"